Zľava 25 € pri osobnom odbere

Poštovné zdarma pri nákupe nad 100 €

Obchodné podmienky

Všeobecné obchodné podmienky

internetového obchodu www.ekochlad.sk

( ďalej len “Všeobecné obchodné podmienky”)

I. Úvodné ustanovenia

1.1. Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou EKOCHLAD, s.r.o. M.R.Štefánika 125, 010 01 Žilina  IČO: 36380695, zapísanou na OS Žilina., oddiel Sro, vložka číslo 11176/L, IČ DPH: SK2020102502 (ďalej len “Obchodník”) a každou osobou, ktorá je kupujúcim tovaru ponúkaného Obchodníkom na internetovej stránke Obchodníka www.ekochlad.sk podľa Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len “Kupujúci”), ktoré vznikajú pri kúpe uvedeného tovaru. 

Telefónne číslo Obchodníka: 0905 979 833

Elektronická pošta  Obchodníka: predaj@ekochlad.sk

Adresa pre uplatnenie reklamácií: EKOCHLAD,s.r.o M.R.Štefánika 125, 010 01 Žilina

1.2. Právne vzťahy medzi Obchodníkom a Kupujúcim sa radia Všeobecnými obchodnými podmienkami, Reklamačným poriadkom pre internetový obchod www.ekochlad.sk (ďalej len “Reklamačný poriadok”) a ustanoveniami príslušných právnych predpisov najmä Občianskeho zákonníka a Obchodného zákonníka, zákona č. 22/2004 Z.z. o elektronickom obchode, zákonom č. 108/2024 o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Činnosť Obchodníka podlieha dohľadu a dozoru, ktorý vykonáva Slovenská obchodná inšpekcia, Inšpektorát SOI v Žiline, Predmestská 71, 011 79 Žilina.

1.3. Kúpnou zmluvou sa rozumie zmluva medzi Obchodníkom a Kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru ponúkaného Obchodníkom na internetovej stránke Obchodníka www.ekochlad.sk (ďalej len “tovar”) uzavretá spôsobom podľa článku II. Všeobecných obchodných podmienok. 

1.4. Na Kupujúceho, ktorým je osoba nakupujúca tovar za účelom podnikania a nie za účelom osobnej spotreby fyzických osôb, sa nevzťahuje ustanovenie  článok VII. ” Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy” Všeobecných obchodných podmienok a ustanovenia Reklamačného poriadku. Zodpovednosť za vady tovaru sa v tomto prípade riadi ustanoveniami §422 a nasl. Obchodného zákonníka.

II. Spôsob objednania tovaru a uzavretie kúpnej zmluvy

2.1. Kupujúci si objednáva tovar prostredníctvom vyplneného elektronického objednávkového formulára uvedeného na internetovej stránke Obchodníka (ďalej len “objednávka”) spôsobom určeným v nasledujúcich ustanoveniach tohto článku Všeobecných obchodných podmienok. 

2.2. Kupujúci vyplní všetky požadované údaje uvedené v objednávke. Pred definitívnym odoslaním objednávky má Kupujúci možnosť objednávku a zadané údaje skontrolovať. Zmena vyplnených údajov je možná pomocou tlačidla ,,Späť”, ktorým sa Kupujúci vráti do predošlých krokov. Kupujúci potvrdí objednávku tlačidlom ,,Odoslať objednávku”. Objednávka sa považuje za odoslanú, ak bude doručená Obchodníkovi a bude obsahovať všetky požadované údaje, t.j. dodaciu a fakturačnú adresu so všetkými v objednávkovom formulári požadovanými údajmi, e-mailový a telefonický kontakt na objednávateľa, názov objednávaného tovaru, množstvo a taktiež čas a spôsob dodania. Odoslaná objednávka je návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy zo strany Kupujúceho. 

2.3. Odoslanou objednávkou je Kupujúci viazaný a môže ju odvolať len v prípade, ak toto odvolanie dôjde Obchodníkovi skôr, ako Obchodník odošle e-mail s akceptáciou objednávky Kupujúcemu.

2.4 Kupujúci odoslaním objednávky výslovne potvrdil, že bol oboznámený s tým, že jej súčasťou je povinnosť zaplatiť cenu. Kupujúci zároveň potvrdzuje, že Obchodník na svojom webovom sídle www.ekochlad.sk označil tlačidlo (funkciu) spojené s odoslaním objednávky ľahko čitateľným spôsobom slovným spojením „objednávka s povinnosťou platby“.

2.5. Obchodník je povinný elektronicky potvrdiť objednávku bezodkladne po jej doručení; objednávka a potvrdenie o prijatí sa považujú za doručené, ak zúčastnené osoby, ktorým sú adresované, majú k nim na svojich elektronických zariadeniach prístup.

2.6. Obchodník zašle na e-mailovú adresu Kupujúceho uvedenú v objednávke e-mail s akceptáciou objednávky Kupujúceho (ďalej len “akceptácia”). Obchodník si vyhradzuje v určitých prípadoch (splátkový predaj a podobne ) právo vyžiadať si od Kupujúceho pred odoslaním akceptácie dodanie príslušných podkladov. 

2.7. Nakoľko zákon vyžaduje na uzavretie zmluvy písomnú formu, po uzatvorení zmluvy s Kupujúcim je Obchodník povinný poskytnúť kupujúcemu potvrdenie, ktoré musí byť v prípade uzatvorenia zmluvy na diaľku na trvanlivom nosiči, pričom toto potvrdenie musí obsahovať všetky informácie v zmysle zákona; v prípade uzatvorenia zmluvy mimo prevádzkových priestorov Obchodníka v listinnej forme, alebo so súhlasom Kupujúceho aj na inom trvanlivom nosiči.

2.8. Kúpna zmluva je uzavretá doručením akceptácie Obchodníka Kupujúcemu. 

2.9. Obchodník je vždy oprávnený v závislosti od charakteru objednávky Kupujúceho- množstva tovaru, výšky kúpnej ceny, nákladov na prepravu, vzdialenosťou a podobne, žiadať od Kupujúceho autorizáciu (ďalšie potvrdenie) objednávky vhodným spôsobom, ako napríklad v písomnej forme alebo telefonicky. V prípade ak Kupujúci túto autorizáciu (ďalšie potvrdenie) požadovaným spôsobom v lehote určenej Obchodníkom nevykoná, kúpna zmluva sa márnym uplynutím tejto lehoty od začiatku zrušuje. Zmluvné strany sú si povinné vydať všetko, čo si do okamihu zrušenia zmluvy plnili. 

2.10. Obchodník si vyhradzuje právo neodoslať akceptáciu Kupujúcemu v prípade zjavnej tlačovej chyby týkajúcej sa ceny, popisu alebo obrázku tovaru v katalógu tovarov uvedenom na internetovej stránke Obchodníka. Obchodník si tiež vyhradzuje právo zrušenia objednávky v prípade zjavnej tlačovej chyby týkajúcej sa ceny alebo popisu výrobku v katalógu tovarov. O zrušení objednávky z dôvodu zjavnej tlačovej chyby bude Kupujúci informovaný telefonicky alebo emailom, ktorý Obchodník uviedol pri vypĺňaní elektronického objednávkového formulára.

 

III. Cena a platobné podmienky

3.1. Kupujúci je povinný za tovar, ktorého objednávka bola akceptovaná Obchodníkom, riadne a včas zaplatiť kúpnu cenu podľa bodu 3.2. Všeobecných obchodných podmienok platnú v čase odoslania objednávky Obchodníkovi. 

3.2. Kúpna cena za tovar je cena uvedená na internetovej stránke Obchodníka www.ekochlad.sk v čase odoslania objednávky Kupujúceho Obchodníkovi. Kúpna cena je uvedená vrátane DPH. Štandardná doprava tovaru v objednávkach je na území SR zdarma.

3.3. Kúpnu cenu hradí Kupujúci podľa zvoleného spôsobu úhrady uvedeného v objednávke.
Prehľad možných spôsobov úhrad tovaru a ich ceny:
a) platba v hotovosti pri osobnom odbere tovaru na predajni.
b) na dobierku – v hotovosti pri prevzatí tovaru.
c) prevodom na účet na základe vystavenej zálohovej faktúry.

3.4. Faktúra na kúpnu cenu vystavená Obchodníkom, ktorá bude zaslaná Kupujúcemu spolu s tovarom, slúži zároveň i ako daňový doklad a dodací list.

3.5. V prípade, keď Kupujúci vykoná úhradu kúpnej ceny vopred a Obchodník nie je schopný zabezpečiť dodanie tovaru, Obchodník vráti zaplatenú kúpnu cenu Kupujúcemu do 15 dní od oznámenia rozhodnutia o odstúpení od kúpnej zmluvy, a to na účet Kupujúceho, ktorý zašle e-mailom na predaj@ekochlad.sk.

IV. Dodacia lehota


4.1. Dodacia lehota začína pri tovare, ktorého kúpna cena bude Kupujúcim hradená pri prevzatí tovaru, t.j. na dobierku, plynúť dňom uzavretia kúpnej zmluvy podľa čl. II. Všeobecných obchodných podmienok, t.j. doručením akceptácie Obchodníka Kupujúcemu.

4.2. Dodanie tovaru prebieha prepravnou spoločnosťou  v pracovných dňoch pondelok až piatok od 8:00 do 17:00 hodiny. Pokiaľ je tovar skladom a objednávku obdrží Obchodník  do 11.00, hod. bude Kupujúcemu tovar  doručený najneskôr do 2 pracovných dní odo dňa akceptovania objednania.

V prípade, že Kupujúci zvolil iný spôsob úhrady ako zaplatenie tovaru pri jeho prevzatí, t.j. napríklad prevodom platby z účtu na účet, začína dodacia lehota plynúť až od úplného zaplatenia kúpnej ceny, t.j. od pripísania celej sumy kúpnej ceny na účet Obchodníka. 

4.3. V prípade, že objednaný tovar nie je možné dodať v uvedenom termíne, bude Obchodník Kupujúceho o tejto skutočnosti bezodkladne informovať spolu s informáciou o náhradnom termíne dodania, prípadne ponúkne iný výrobok, porovnateľný s pôvodným (náhradné plnenie). V tomto prípade si však musí Obchodník vyžiadať súhlas Kupujúceho. 

4.4. Ak Obchodník objednaný tovar nemôže dodať a Kupujúci s Obchodníkom sa nedohodli na náhradnom plnení, je Obchodník povinný vrátiť už zaplatenú kúpnu cenu Kupujúcemu do 15 dní od uplynutia lehoty na dodanie tovaru.

V. Podmienky dodania tovaru

5.1. Obchodník dodá tovar Kupujúcemu až po úplnom zaplatení jeho kúpnej ceny, pokiaľ nie je dohodnuté inak.

5.2  Štandardná doprava zdarma: Vodič prepravnej služby dodá tovar na rampu kupujúceho, prípadne na chodník pred dom, budovu a pod.. EKOCHLAD,s.r.o ani ním prenajatá prepravná služba štandardne pri takýchto zásielkach nezaisťuje vynášku, sťahovanie do a z kancelárií, na jednotlivé podlažia, do pivníc, skladov a pod.

5.4. Povinnosti kupujúceho pri prevzatí tovaru.

Kupujúci je povinný Tovar od prepravcu riadne prevziať, skontrolovať neporušenosť obalu a počet balíkov. Ak kupujúci pri obhliadke zistí, že obal je poškodený, napíše to do preberacieho protokolu napr. ako „podozrenie na poškodenie tovaru.“, prípadne vykoná fotodokumentáciu poškodenia  a bezodkladne musí o tejto skutočnosti informovať Obchodníka a to najneskôr  do 24 hodín od prevzatia zásielky, výrazne to uľahčí priebeh vybavovania prípadnej reklamácie.

Podpísaním preberacieho protokolu potvrdzujete, že ste prevzali nepoškodený tovar, a neskoršie reklamácie v dôsledku poškodenia obalu počas prepravy nebudú akceptované.

5.5. Zodpovednosť Obchodníka za vady sa riadi ustanoveniami § 622 a 623 Občianskeho zákonníka. Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, má Kupujúci právo, aby bola bezplatne, včas a riadne odstránená. Obchodník je povinný vadu bez zbytočného odkladu odstrániť.  Kupujúci môže namiesto odstránenia vady požadovať výmenu veci, alebo ak sa vada týka len súčasti veci, výmenu súčasti, ak tým Obchodníkovi nevzniknú neprimerané náklady vzhľadom na cenu tovaru alebo závažnosť vady.  Obchodník môže vždy namiesto odstránenia vady vymeniť vadnú vec za bezvadnú, ak to kupujúcemu nespôsobí závažné ťažkosti. 

Ak ide o vadu, ktorú nemožno odstrániť a ktorá bráni tomu, aby sa vec mohla riadne užívať ako vec bez vady, má kupujúci právo na výmenu veci alebo má právo od zmluvy odstúpiť. Tie isté práva prislúchajú kupujúcemu, ak ide síce o odstrániteľné vady, ak však Kupujúci nemôže pre opätovné vyskytnutie sa vady po oprave alebo pre väčší počet vád vec riadne užívať. 

Ak ide o iné neodstrániteľné vady, má kupujúci právo na primeranú zľavu z ceny veci. 

 

VI. Reklamačný poriadok

6.1 Tento Reklamačný poriadok sa vzťahuje na kúpnu zmluvu uzavretú na základe elektronickej objednávky a jej akceptácie medzi spoločnosťou EKOCHLAD,s.r.o  a kupujúcim, ktorý nakupuje tovar za účelom osobnej spotreby fyzických osôb a nie za účelom podnikania, podľa podmienok upravených vo Všeobecných obchodných podmienkach internetového obchodu www.ekochlad.sk (ďalej len “Zmluva”). Kde sa v tomto Reklamačnom poriadku používajú pojmy “kupujúci” a “Obchodník ” rozumejú sa tým zmluvné strany Zmluvy, a kde sa používa pojem ” tovar” rozumie sa tým predmet kúpy zo Zmluvy.

6.2  Reklamácia tovaru sa riadi príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka, zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa. V prípade zistenia neodstrániteľnej vady tovaru (na základe písomného posúdenia autorizovaného servisného strediska, pokiaľ si to vyžaduje povaha výrobku) bude tento tovar  vymenený, alebo vrátená  zaplatená suma za tovar.

Reklamácia vrátane vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 kalendárnych dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa Obchodník s kupujúcim nedohodne inak. Po uplynutí tejto lehoty má spotrebiteľ  rovnaké práva, akoby sa jednalo o vadu, ktorú nemožno odstrániť.

VII. Vrátenie tovaru – odstúpenie od zmluvy

7.1. V zmysle ustanovenia § 19 ods. 1 zákona o Ochrane spotrebiteľa pri zmluvách uzatváraných na diaľku v platnom znení má Kupujúci, ktorý je považovaný za spotrebiteľa, právo od kúpnej zmluvy odstúpiť aj bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru, pričom je nevyhnutné, aby oznámenie Kupujúceho o odstúpení od zmluvy a zakúpený tovar boli Obchodníkovi doručené v uvedenej lehote, pričom odstúpenie je potrebné doručiť obchodníkovi písomne prostredníctvom formulára na odstúpenie od zmluvy.  Formulár odstúpenia od zmluvy je prílohou VOP a Obchodník ho poskytol Kupujúcemu pred tým, ako Kupujúci mohol odoslať svoju objednávku Obchodníkovi.

Lehota na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od zmluvy obchodníkovi.

7.2. Kupujúci môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy. 

7.3. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy s Obchodníkom najmä z týchto dôvodov:

  1. a) predmetom zmluvy je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek kupujúceho, tovar vyrobený na mieru alebo tovar určený osobitne pre jedného spotrebiteľa.

7.4. V prípade odstúpenia od zmluvy je Kupujúci povinný tovar vrátiť buď osobne, alebo odoslaním tovaru na adresu Obchodníka: EKOCHLAD,s.r.o M.R.Štefánika 125, 010 01 Žilina najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy. Priame náklady na vrátenie tovaru znáša Kupujúci, a to aj náklady na vrátenie tovaru, ktorý vzhľadom na jeho povahu nie je možné vrátiť prostredníctvom pošty. Kupujúci zodpovedá za akékoľvek zníženie hodnoty tovaru v dôsledku zaobchádzania s tovarom iným spôsobom než aký je potrebný na zistenie jeho povahy, vlastnosti a funkčnosti tovaru. Ak dodaný tovar nemá vlastnosti, o ktoré prejavil Kupujúci záujem a ktoré sa zhodujú s popisom poskytnutým Obchodníkom, náklady na jeho vrátenie a dodanie tovaru, ako aj všetky Kupujúcim účelne vynaložené náklady v súvislosti s tým znáša Obchodník.

7.5. Obchodník je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak spotrebiteľ odstúpil od zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od zmluvy, ktoré sú dostupné v online rozhraní obchodníka. V prípade odstúpenia od zmluvy budú Kupujúcemu vrátené všetky platby, ktoré Kupujúci uhradil, vrátane ďalších prípadných platieb prijatých od Kupujúceho na základe zmluvy, ako sú náklady na dopravu, dodanie a poštovné, a iné náklady a poplatky. Pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka podľa § 19 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa, znáša spotrebiteľ len náklady na vrátenie tovaru obchodníkovi alebo osobe určenej obchodníkom na prevzatie tovaru;

7.6. Platby budú Kupujúcemu vrátené bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia Kupujúceho o odstúpení od zmluvy Obchodníkovi. Úhrada týchto platieb bude uskutočnená rovnakým spôsobom, aký Kupujúci použil pri svojej platbe, ak Kupujúci výslovne nesúhlasil s iným spôsobom platby, a to bez účtovania akýchkoľvek ďalších poplatkov Kupujúcemu. Obchodník nie je povinný pri odstúpení od zmluvy uzavretej na diaľku alebo od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov obchodníka, ktorých predmetom je dodanie tovaru, vrátiť spotrebiteľovi platby podľa odseku 1 pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým spotrebiteľ nepreukáže zaslanie tovaru späť obchodníkovi, ibaže obchodník navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.

7.7. Obchodník nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný obchodníkom.

VIII. Ochrana osobných údajov

8.1. Kupujúci odoslaním objednávky udeľuje Obchodníkovi v súlade so zákonom č. 122/ 2013 Z. z. o Ochrane osobných údajov súhlas na spracovávanie jeho osobných údajov uvedených v objednávke dobrovoľne. Kupujúci prehlasuje, že osobné údaje uvedené v objednávke sú pravdivé.

Osobné údaje nebudú poskytované tretím osobám, s výnimkou externých dopravcov, ktorým sú osobné údaje zákazníkov poskytované v minimálnom rozsahu, nutnom  pre bezproblémové doručenie tovaru. Kúpne zmluvy (faktúry) sú archivované v elektronickej podobe a sú prístupné len prevádzkovateľovi obchodu. Osobné údaje zákazníkov sú zabezpečené proti zneužitiu. Kupujúci má právo na prístup ku svojim osobným údajom, právo na ich opravu vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom.

Osobné údaje je možné na základe písomnej žiadosti zákazníka, zaslanej na našu poštovú adresu alebo na e-mail predaj@ekochlad.sk odstrániť z databázy.

IX. Záverečné ustanovenia

9.1. Všeobecné obchodné podmienky sú záväzné odo dňa ich zverejnenia na internetovej stránke Obchodníkovi. 

9.2. Všeobecné obchodné podmienky platia v tom rozsahu a znení, v ktorom sú uvedené na internetovej stránke Obchodníka v deň odoslania objednávky Kupujúcim. 

9.3. Odoslaním objednávky potvrdzuje Kupujúci Obchodníkovi, že akceptuje výšku ceny za objednaný tovar, všeobecné obchodné podmienky a Reklamačný poriadok Obchodníka.

9.4. Obchodník je viazaný svojou ponukou tovaru vrátane jeho ceny od odoslania akceptácie Kupujúcemu až do doby dodania tovaru Kupujúcemu, pokiaľ neustanovuje niektoré ustanovenie Všeobecných obchodných podmienok v zvláštnom prípade inak. Odoslanou objednávkou je Kupujúci viazaný do doby stanovenej na dodanie tovaru.

Obchodník si vyhradzuje právo meniť znenie Všeobecných obchodných podmienok. Nové znenie VOP pri zmene bude bezodkladne zverejnené na internetovej stránke Predajcu www.ekochlad.sk

 EKOCHLAD, s.r.o